2011. május 11., szerda

Zöld turmix csalánnal


Egyik hétvégén Eger környékén jártam, ahol alkalmam adódott csalánleveleket gyűjteni. Igazából a gyenge levelek és a növény tetején lévő hajtást a legjobb szedni. A szára és a nagyobb levelek már nagyon intenzív ízűek is lehetnek, illetve erős textúrája miatt nehéz feldolgozni is.
A csalán csíp, ezért vagy kerti kesztyűben szedjük vagy egy zacskók az egyik kezünkre húzva.
Mivel nem a kocsik szennyeződését akarjuk benyelni a csalánnal, a kocsiutaktól távol,  minimum 1km-re gyűjtsük. 
Otthon hűtőben tárolhatjuk, és én felhasználás előtt még meg is mostam.
Az én turmixomról sajnos nem készült kép, de itt egy másik az eathappy blogról.
A turmixhoz egy maréknyi csalánt egy magas fordulatszámú turmixgépbe tettem a következőkkel:
1/3 marék lucerna vagy vöröshere csíra (ne csípős csira legyen, mert a turmixban minden íz felerősödik a tapasztalatom szerint)
1 ek őrölt lenmag (A lenmag magas rosttartalma magába szívja a nedvességet, és nagyobb telítettség érzetet kelt, miközben tényleg nagyon jótékony hatása van a bélműködésre) – elhagyható
1 marék bármilyen friss vagy fagyasztott gyümölcs, esetleg előzőleg vízbe áztatott aszalt gyümölcs (én 1 banánt, fél almát és néhány szem előre beáztatott aszalt szilvát adtam hozzá)
¾ pohár tisztított víz
Jól eldolgoztam, hogy teljesen sima állagú smoothie-t, azaz "simá

Miért jó a csalán?  
(és itt nem a csalánlevesről, hanem a friss, nyers csalánról beszélek..)
- A leveléből készült tea oldja a salakanyagokat, és eltávolítja a szervezetben tél során összegyűlt mérgeket. Vízhajtó hatású, és tisztítja a teljes emésztőcsatornát és a vizeletkiválasztó rendszert. 
- Immunerősítő hatású: nagy mennyiségben tartalmaz fontos ásványi anyagokat (vas, szelén), karotinokat (antioxidáns hatásúak) és nagy adag C-vitamint is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...